Sufi ve Sufiler

Gönül Dostlarına Selam Olsun

  • Online Kütüphane

  • Kitap Tavsiyesi

  • Site İçeriğinden

  • Site Bilgisi

    Üye Sayısı : 951
    Konu Sayısı : 247
    Sayfa Sayısı : 10365
    Kitap Sayısı: 82
    E- Kitap Sayısı: 131
    Video Sayısı: 327
    Yükleme Dosyası: 421
  • Ziyaret

    • 1,103,357 Sayfa izlenimi
  • Muhammmed Hikmet Tuzkaya Hoca Efendi

    Posted by seyyahin Mayıs 27, 2007


    “Eyiman edenler! Allah’tan korkun.

    O’na yaklaşmaya yol arayın ve

    yolun da cihad edin ki kurtuluşa eresiniz.”

    MâideSûresi, Ayet 35



    ‘ Teslim ol , Hakk dostuna güşen bir yaprak gibi

    Çiğnersede ses etme sakin ol toprak ğibi

    Her neye noksan bakarsan ol sana noksan olur

    Ger kemaliyle bakarsan ol kemalindir senin”


    MUHAMMED HİKMET TUZKAYA HOCA EFENDİ

    1927’de Nevşehirde /Tuzköyde doğdu. Maneviyat dünyasının büyüklerinden Tahal Hariri’nin torunlarındandır. İlk tahsilini Kayseri’nin maneviyat büyüklerindenHacı Şaban Efendi’nin yanında yaptı. 1952 senesinde İstanbul/Erenköy’deki SamiRamazanoğlu Hazretleriile tanıştı .Yaklaşık otuz yıl süreyle hizmetve tedris halkasında bulundu onun yanında zahiri ve manevi ilimleri tahsil etti. Kur’an ve sünnete bağlılığından ötürüSami Efendi’nin teveccühlerini kazanan MuhammedHikmet Efendi ,1971 yılında Sami Efendi’denicazet aldı.

    İslamın kadına vermiş olduğu değer”

    Nefsin Dereceleri ve Cennet Nimetleri’ ‘

    Aklın Tarifi ve Şubeleri”

    ”İslam Adabı”

    ”Marifet-i İlahiyye Tarikat-ı Aliyye”

    Adlı kitaplar,eserlerindensadece bir kaçıdır.

    15 Yanıt to “Muhammmed Hikmet Tuzkaya Hoca Efendi”

    1. fatıh MUHAMMED said

      NE YAZAYIM SULTANIMA ONU ANLATAMAM BEN. O BENIM CANIM OBENİM YARİM .ONDADIR GÜZELLİK ONDADIR NEŞE ALLAHIM BİZLERİ HİMMETİNE NAİL ETSİN.CAN SULTANIM HİKMET SULTANIM SANA KURBANIM ZAMANIN KUTBU.ALLAH AŞIĞI ALLAH ASLANI.RASULULLAH SEVDALISI.BEN SENDENIM SENDE BENDEN YAK SULTANIM GELIYORUM NASİPSE.ALLAH ALLAH CAN SULTAIM BENIM

    2. fatıh MUHAMMED said

      HASRETİN YANAR KOR OLUR.SEN GELDİKÇE AKLIMA.GÖZLERİM GÖRMEZ OLUR.SEN GELDİKÇE AKLIMA.AKAN SULAR AKMAZ OLUR.SEN GELDİKÇE AKLIMA.SEVDAN BENDE ATEŞ OLUR.SEN GELDİKÇE AKLIMA.GÖZÜM SENSE GÖNLÜM SENDE.ANDIM SENİ HER NEFESTE.AKLIM SENDE FİKRİM SENDE.CAN SULTANIM HİMMET EYLE.[NE OLURSUNUZ RESİMLERİNİ ALBUM HALİNE GETİRİN.RESİM ÇOK AZ.RESİMLERİNİ DOLDURUN]

    3. zafer said

      Allahim hikmet efendiye uzun ömürler versin amin

    4. seyhan said

      ALLAHU TEALA HİKMET BABAYA UZUN ÖMÜRLER VERSİN.O DAHA ÇOK ÇOK LAZIM BİZ İNSANLIĞA.NURLU YÜZÜNDEN VE ELLERİNDEN ÖPERİM.

    5. elif said

      hocam Allah sizden razı olsun Allah uzun ömürler versin size

    6. eda said

      selamın aleyküm Efendim Allah size hem dünyada hemde ahirette ebedi genişlik versin ALLAH sizden razı ve hoşnut olsun.

    7. hacı gümüshanevı efendı said

      hıkmet efndının bır resmını görmedım ben mahmut efendının mürıdıyım ama hıkmet efendının bır sohbetını dınlemek ısterım lütfen bır tane koyunkı bıze hıdayet olsun esselamü aleyküm

    8. hacı gümüshanevı efendı said

      benım seyhım avrupada gurbet özlemı cekmektedır adı gümüshanevı efendı dıye bılınır hıkmet efendıyı cok sever sohbetı dınlenmesı gerkır dıye nasıhatlarda bulunur
      lütfen bır sohbet vıdeosu koyun

    9. nazım said

      efendi hazretlerinin üniversite yıllarımda İstanbulda Erenköy’deki hane-i saadetlerinde hususi sohbetlerinde bulunma bahtiyarlığına erdim.Efendinin resmi yok demişler,efendi resim çektirmekten yada sesinin ve görüntüsünün kayd edilmesinden hoşlanmıyor.Mensup olduğu yol mucibince tam bir mahviyet (yok olmak) içerisindedir.Kırık kaburgalarına rağmen hanesinden bu kıtmiri yolcu ederken ayakkabılarımı çevirmesini,kardeşinize dua edin demelerini unutamam.Sohbetlerinde asla menkıbe anlatmaz,peygamber aşıklığında piri Ebu Bekir Sıddık gibidir,heybette ve cüssede Hz. Ömeri andırır,Kırkpınar pehlivanlığı bile yapmıştır gençliğinde,doktoru tansiyonunu ölçmek için kolunu sıvadığında pazusunun şişliğine hayret edip,efendim şişlik var dediğinde efendi tatlı bir tebessümle o gençlikten kalma demişti.Mübarek yüzleri öyle nurlu ve sevimlidir ki yüzüne baktığım zamanlar içimin açıldığını hissederdim.Bir bebeğim saflığı vardır yüzünün nurunda,ellerini bazen öptürürler,elleri pamuktan daha yumuşaktır diyebilirim.Tevazuda toprak gibidir,evine ziyaretlerimizle rahatsızlık verdiğimizi ,çekindiğimizi söylediğimizde Peygamberimizin kapısı her zaman ,herkeze açıktı benim bir kardeşimin sıkıntısı olurda kapımızda mani ile karşılaşırsa Allah-u tealaya nasıl hesab veririz demişti.kimseyi incitmemiş,kimseden incinmemiştir.Bir zatı Allah için sevdiğini söylediğinde birisi siz onu tanımazsınız,o iyi biri değil diyen kimseye ” biz herkezi tanırız.” diye cevap vermiş ve o kişiyi susturmuştu.Aleyhine konuşan birisine müminler ancak kardeştir,o halde kardeşlerinizin arasını düzeltiniz mealini ayetiyle okuyup,onları sevgiyle kucaklamıştır.bir çevirisini bize defalarca okutup odadaki herkesten fikir sorunca siz daha iyi bilirsiniz dedik,ancak cevabımıza istişare ediyoruz canım yavrum söyleyin dediğinde fikrimizi alınca çeviride kendi yazısını bizlerin beyanı yönünde değiştirmişti.Gözlerini gözümüze çevirdiğinde çayın içinde eriyen şeker gibi eridiğimizi biliriz.O kibrit-i ahmerdir (eşi bulunmaz bir değerdir) mana erleri arasında zümrüt-ü ankadır.

    10. Neyzen 26 said

      Nefsini tezkiye ve kalbini tasfiye etmek isteyen,dünya ve ahiret saadetine nail olma arzusunda olanların muhtac olduğu bir Allah dostu Hikmet efendi.
      Babalık nisbeti ikidir.Biri cesed babası diğeri ise ruh babasıdır.Şeyh için babalık nisbeti vardir.Cesed babası evladını alem-i illiyinden dar-ı dünyaya gelmesine sebeptir.Ama ruh babası ise evlad-ı manevisini dar-ı dünyadan alemi ulviye yükselmesine vesiledir.Evliyaullah hazeratı nazarında manevi babalık nisbeti zahiri babalıktan daha üstün ve evladır.(M.Hikmet Efendi)

    11. hattab said

      Gönül sultanı şeyhimin elini öpüp, sohbetini dinleyip, duasını aldığım için kendimi çok şanslı hissediyorum. Allah ona uzun ömürler versin.

    12. ramazan said

      M.HİKMET EFENDİM ALEMDE BİR NUR KAYNAGI,HAYAT IŞIGI,AŞIK İLACI,HASRETİYLE GÖNÜL ATEŞİ,GÖRÜLMESİYLE YANAN GÖNÜLLERİN SÜRURU,KELİMELERİN YETMEYECEGİ AŞKTIR AŞK.HAYATINDA BİRKERE PEYGAMBER EFENDİMİZİN HAYATINI OKUYAN İNSAN HİKMET EFENDİMİN BİR SOHBETİNDE BİR YOLCULUGUNDA BULUNSA ANLARKİ RESULULLAHIN HERAKETLERİ VE FİİLLERİ HARFİYYEN VE SANİYYEN HİKMET EFENDİMDE TOPLANMIŞ.BİR ABİİMİN HİKMET EFENDİME GÖNDERDİGİ BİR HEDİYEYİ VERMEK İÇİN KAPISINI ÇALDIM.SULTANIM KAPIYI AÇTI BENDE HEDİYEYİ TAKDİM ETTİM SELAMLAŞTIK VE ASANSÖRE BİNMEK İÇİN BİRAZ GERİDE BEKLEMEYE BAŞLADIM VE SULTANLAR SULTANI BEN ASANSÖRE BİNİNCEYE KADAR NE ODASINA GİRDİ NE DE KAPISINI KAPATTI.EFENDİM HASTALIGINA VE BENİM DAHA ÇOCUK OLMAMA RAGMEN 5 10 DAKİKA BEKLEDİ.ALLAHIM SULTANIMIZI BAŞIMIZDAN EKSİK ETME.SAGLIK SIHHAT VE AFİYETLERİNİ DAİM EYLE SOHBETLERİNDE BULUNUP FEYİZLENMEYİDE CÜMLE KARDEŞLERİME NASİP EYLE. AMİN…

    13. Hüseyin şahan said

      HOCAMDAN ÖNCE İKİ ZATLA MUHATAP OLDUM, BENİ TATMİN EDEMEDİLER TAKİ HOCAMDA MANEVİ HAZZI BULUP TATMİN OLUP MANAVİYATIN KIYMETİNİ ANLADIM.ALLAHIM SENİN İZNİNLE BİZLERİ BU DÜNYADA HİMAYE ETTİĞİ GİBİ AHİRETTE DE BİZ MÜ”MİNLEREŞEFAATINI NASİP EYLE.HOCAMIZIN HAKKINI ÖDEMEMİZ BENİM İÇİN MÜMKÜN DEĞİL.ALLAH İKİ DÜNYASINI MEMUR EYLESİN.MEVLAM NEYLERSE GÜZEL EYLER……?

    14. ibrahim çiftçi bursadan said

      selamun aleykum ben bır kadır gecesı aksamı tanıstım kendısıyle mubareyın elini opmekle sereflendım kendısıne ve yolundan gıdenlere allah uzun omurler versın allah efendı hz lerını ve onun gıbılerını basımızdan eksık etmesın unutmayalımkı ALİMİN ÖLÜMÜ ALEMİN ÖLÜMÜ DEMEKTİR sevgi saygı muhabbet ve dua ile kalın allaha emanet olun

    15. bagiye SİNOP said

      Selamünaleyküm YÜCE ALLAHIM yaşarken hocamı tanımayı nasip etti inşallah yolunda istikamette gidenlerden oluruz. allahım uzun ömür sağlık sıhhat ihsan etsin başımızdan eksik etmesin.Allahımdan tek dileğim o büyük zatın zerre kadar olsa da bana hizmetini nasip etsin.Allahın selamı tüm kardeşlerimizin üzerine olsun.

    Bir Cevap Yazın

     
    Takip Et

    Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

    Diğer 29 takipçiye katılın

